czwartek, 3 października 2013

MARINES ESPECIALES TACTICA: Gravbikers


To on, on: Weapon Graviton
Zpieprzaj Mephistonie
Bo cię czeka nagły zgon!

Bije Taua i Necrona
Moc Weapona Gravitona!

To on, on: Weapon Graviton
Wczoraj byłeś twardy
Dziś do dupy zmykaj won!

Na cząsteczki rozpierdala
Tyranida i Eldara!

To on, on: Weapon Graviton
Jeśli pancerz masz wysoki
to na ciebie dobra broń!

Broń ta nie jest przekokszona
gdyż nie działa na Demona!






Space Marines: Graviton Gun to zupełnie nowy rodzaj broni zaproponowany w Codex: Space Marines. Przyznam, że wzywając Bogów do pomsty i żądając odpowiedzi na dręczące moją armię zmartwienia, miałem raczej na myśli nowe, dopakowane i twarde niczym adamantium, jednostki. W zamian Bogowie postanowili po raz kolejny przetestować moje Turniejowe Męstwo i zesłali innowacyjny rodzaj broni. Graviton Weapons to kontra na wszelkie zmartwienia Kosmicznych Marines. Gracze Power Armourowych wojaków właśnie na to czekali. U schyłku zeszłej edycji Marynowanego Dexu cierpieliśmy bowiem katusze ze strony dobrze opancerzonych, wysoko Woundowych jednostek. Ilość twinowanych i kombowanych melt nie wystarczała, by rozgrzać i przetopić wszystkie priorytetowe cele. Każda 'nowsza' armia dostawała jakieś duże i wypasione zabawki. Marines tracili na power levelu, tak samo jak cztery lata wcześniej, kiedy to Marynaty bez granatów i Kowali stawiały czoła Motonobom i Cyrkowi Grubasów. I doczekaliśmy się. Nowa edycja Dexu SM oferuje wiele ciekawych zabawek, gear-kombinascji, zasad. Mimo licznych prezentów, szczególną uwagę przykuwa jeden: Graviton Weapons. Jednostki wyspecjalizowane, 'dużo Woundów', 'wysoki Pancerz'. Latające Tyranty, Tervigony, Obliteratorzy, Terminatorzy Skrzydła Śmierci, Motory, a w końcu Eldarscy Wraith Knighci i Tauowe Riptide'y nie mogą już spać spokojnie. Nawet spokojnie szybującego po nieboskłonie Smoka Obiboka Chaosu można smagnąć po jajkach Gravitonem i delikatnie uprzykrzyć mu życie. Te bronie to wręcz overkill, który za jednym zamachem sprząta zagrożenie z przed nosa, nie angażując przy tym większej części naszej armii, a w najgorszym przypadku kolejna opcja to zabicia latacza.

Gravitony występują w kilku formach i możemy je fieldować na kilku Unitach. Z oczywistych przyczyn pominę składy Taktyczne, Bohaterów, czy inne mało atrakcyjne opcje. Przejdźmy do jedynych sensownych i wartych rozważenia.

Centurioni: 
+ Wysoki pancerz,
+ Duże pukawki (Grav-Cannon)
+ 2 Woundy,
+ Wysoki Toughness,

- Niemobilni,
- Wysoki koszt punktowy,

Sternguardzi:
+ Są tam, gdzie chcesz ich mieć, (droppod)
+ Unused slot,
+ Niski koszt Combi-Gravów,

- Mała wytrzymałość,
- Jednorazowe pierdolnięcie,

Motory:
+ Mobilność,
+ Niski koszt punktowy,
+ Best in slot,
+ Uniwersalność,
+ Wbudowany Cover,

- Szybko uciekają ;)

W zestawieniu tych trzech, godnych uwagi jednostek, Motory bezlitośnie deklasują Centurionów. Są mobilniejsze, tańsze w punktach, zajmują mniej użyteczny slot, przebywają w wiecznym Coverze i na dodatek wyglądają po tysiąckroć lepiej. Za ~300pkt. wystawimy dwa składy Motorów po 3szt z dołączonym Attack Bikiem, wyposażonym w Multi-Meltę. Skład poza MM wygarnie z Combi-Grava i dwóch Gravgunów. Oddziały będą skakały z jednego końca stołu w drugi, nękając pancerne jednostki przeciwnika i blokując Cele Misji. Te same punkty możemy wyrzucić na oddział 3-4 Centurionów z Grav Cannonami. Niemobilne kloce, które w przypadku konfrontacji z innymi jednostkami uzbrojonymi w Gravy szybko się poskładają. Sternguardzi też zapowiadają się nieźle, ale pozostaje problem eliminacji celu i dalszej użyteczności. Motory dysponują mobilną Multi-Meltą. Nawet po wykorzystaniu Combi-Grava generują sporo ognia, a na gorzej opancerzone armie użyją linkowanych Bolterów. Mogą nękać różne, oddalone od siebie cele i w zasadzie gracz jest w stanie umiejętnie wbijać Motory tam, gdzie zadadzą największy ból. Sterni nadrabiają 'special isiu amunisiu', mimo to po eliminacji założonego celu przeciwnik z łatwością wymanewruje ich zasięg i pozbawi weteranów ich kolejnej zdobyczy. Chcąc nie chcąc ta edycja Kodeksu: Kosmiczni Marines jest zdecydowanie edycją Motorów. Jak mawiały Motomyszy z Marsa: "Niech gra muzyka i gaz do dechy!"




Czy wiesz, że?
Wraz z pojawieniem się broni typu Graviton, Blood Angelskie Mephistony stały się gaturnkiem zagrożonym. Dotychczas wypakowany na maksa i ordynarnie overpowered bohater Krwawych Aniołów mógł z łatwością wsysac nosem nasze Marinowe Armie. Obecnie jedna tura na 'openie' skutkuje zdmuchnięciem 'Lorda Śmierci' do czarnej dupy i z poważnego zagrożenia przeistoczył się on w łatwy Kill Point.




Pozdro600!
Nazroth

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz